Ga naar inhoud

Website voor zakelijk bezoek in 2018

Op 28 november is de vernieuwde website meetinfriesland.nl gelanceerd. De website biedt inspiratie voor zogenaamde zakelijke bijeenkomsten in Fryslân. De site is onderdeel van een campagne van Merk Fryslân richting de  zakelijke markt, met als doel meer bedrijven te interesseren voor meetcentives in Fryslân.

Meetcentive is de combinatie van een zakelijke bijeenkomst (vergadering, seminar, workshop) gekoppeld personeelsuitje of een teambuildingsactiviteit om het bedrijf of team te motiveren. In de start van de campagne is met name aandacht voor de projecten rondom Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018.

Site event
Ter ondersteuning van deze nieuwe campagne werd op dinsdag 21 november een site event georganiseerd rondom LF2018. Dit, om organisatoren van zakelijke evenementen uit de provincie en de rest van Nederland kennis te laten maken met de mogelijkheden in 2018. De organisatoren werden meegenomen op een culturele expeditie. Zo kregen ze een sneakpreview van het spectaculaire theaterstuk Marijke Muoi van Under de Toer, een rondleiding door het Fries Museum en werden er inspirerende  presentaties gegeven rondom de Tallship Races, Potatoes Go Wild, Leen een Fries en de Stormruiter. Ook woonde de groep de eerste repetitie van Opera Spanga bij en werden de organisatoren meegenomen in de landschapsbeleving van Ontwakend Landschap. In totaal namen 19 eventplanners deel aan deze dag.

Merk Fryslân
Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelende visie geeft deze organisatie, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Fryslân en de Waddeneilanden.